• يکشنبه ٢٤ دی ١٤٠٢-١٠:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٧٩
چمران مطرح کرد:1-208

حمایت از اقدام تلافی جویانه نیروی دریایی ارتش از آمریکا / امیدواریم هرچه زودتر ۲ هزار اتوبوس برقی وارد مدار شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به توقیف نفتکش "سوئز راجان" آمریکایی در آبهای دریای عمان که با حکم قضایی صورت گرفت؛ ضمن حمایت از این عمل شجاعانه اقدام اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هشتمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با تبریک فرا رسیدن حلول ماه رجب و پیش رو داشتن ماه های شعبان و رمضان که بعنوان ماه خاصه عبادت مسلمین است بر آمادگی هرچه بیشتر برای افزایش روحیات معنوی، تأکید کرد.
وی همچنین از نامگذاری روز ۲۵ دی ماه به عنوان «روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» یاد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اقدام اخیر و قابل تحسین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف نفتکش "سوئز راجان" آمریکایی در آبهای دریای عمان که با حکم قضایی صورت گرفت؛ ضمن حمایت از این عمل شجاعانه عنوان کرد: این عملیات که در روز پنج شنبه صورت گرفت در راستای اقدام متقابل در مقابل دزدی نفت کش ایرانی توسط رژیم آمریکا  بود که  نفت کش ما را توقیف کردند و نفت آن را دزدیدند؛ این اقدام ارتش نشان از این داشت که دوران بزن در رو تمام شده و باید بدانند که در مقابل هر ضربه ، ضربه ای را دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه به گذشت صد روز از بمباران فلسطین و نوار غزه از سوی رژیم وحشی و منحوس اسرائیل اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آنها تا امروز بیش از 213 هزار نفر از ملت بزرگ فلسطین را به شهادت رسانیدند که بیش از دو سوم این شهدا زنان و کودکان فلسطینی هستند؛ گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با این عمل وحشیانه ای که مرتکب شده است؛ یک باب در تاریخ جنایات بشری باز کرد و نشان داد که به هیچ چیزی پایبند نیست و برای اثبات روحیه ددمنشی و خونخواری خودش، همچنان به قتل عام و کشتار مردم مسلمان فلسطین ادامه می دهد.
چمران همچنین یادآور شد: بارها دیدیم که رژیم اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت با شکست هایی هم مواجه شد. اما اگر حمایت های امریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون، انگلیس، آلمان و فرانسه نباشد؛ قطعاً نمی توانست تا الان روی پای خود بایستد و در همین خصوص، امروز می بینیم برای زنده نگه داشتن این جرثومه در منطقه خاورمیانه از سوی غربی ها خط ارتباط ارسال تسلیحات از امریکا به اسرائیل همچنان برقرار است.
وی اضافه کرد: اگر آمریکا و غرب از این حمایت ها دست بردارد و اسرائیل از بمباران غزه دست بردارد؛ این جنگ پایان خواهد یافت. اما نه تنها از حمایت هایشان علیه اسرائیل دست بر نداشتند؛ بلکه با ورود به دریای سرخ و حمله به کشور یمن، این دریا را واقعاً سرخ کرد. جالبی ماجرا اینجاست که آمریکا مواضعی را بمباران کرده که در جنگ 7 ساله گذشته در یمن مخروبه ای بیش نبوده است و عملاً کار با اهمیتی انجام نداده، اما دست به این جنایت بزرگ زد و خود امریکا آغازگر یک وحشی گری در منطقه شد و بدون هیچ مجوزی و یا تمکین از قوانین المللی خودسرانه اقدام به بمباران یمن کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از مردم آزادیخواه کشورهایی که دولت های آنها متخاصم و حامی جنایتکاران هستند نتوانستند در مقابل چنین تحرکاتی سکوت کنند؛ خاطر نشان کرد: دیدیم که برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی، به خصوص مردم انگلیس در مقابل همراهی مذبوحانه و حرکات نوکر مآبانه دولتشان در واکنش به خونخواری ها و کشتارهای ملت مسلمان اعلام انزجار کرده و با تقبیح این حمایت ها، نشان دادند که با چنین حمایت های دولتشان موافق نیستند.
چمران در پایان یادآور شد: پس از بمباران یمن توسط آمریکا دیدیم که میلیونها نفر از ملت بزرگ یمن در تظاهراتی این اقدام را محکوم کردند و اعلام کردند که در مقابل آمریکا در میدان هستند و ما امیدواریم هرچه زودتر جبهه مقاومت اسلامی بتوانند سیطره حکومت های جنایتکار همچون آمریکا واسرائیل را پایان دهند و شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.
 
واکنش چمران به ادعای مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی
مهدی چمران در حاشیه دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز صبح مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داده بود که تعدادی از اتوبوس‌های اورهال شده به ناوگان بازخواهد گشت؛ خاطرنشان کرد: بنده اطلاعی از تعداد این اتوبوس‌ها ندارم. تعدادی از اتوبوس‌های وارداتی نیز در چند روز آینده به صورت آزمایشی وارد خطوط خواهد شد.
وی ادامه داد: شهردار تهران در روزهای پیش رو به چین سفر خواهد کرد تا تفاهم‌نامه اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی را به قرارداد تبدیل کند. امیدواریم هرچه سریعتر اتوبوس‌ها را در تهران ببینیم . تا امروز ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی به پیشنهاد وزارت صمت پیش‌بینی شده و امیدواریم مابه‌التفاوت قیمت برقی و دیزلی با کمک‌های دولتی انجام شود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: این ۲ هزار دستگاه متعلق به شهر تهران است و سایر کلانشهرها باید خودشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم باید رقم ویژه‌ای برای بودجه حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده همچون امسال پیش‌بینی شود؛ گفت: جزئیات و رقم این بودجه باید در بررسی‌ها مشخص شود.
چمران در ادامه همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات آزادراه شهید بروجردی و شهید شوشتری، اظهار کرد: یکی از کارهای فاخر معماری و چشم نوازی که صورت گرفته، ایستگاه مترو جهاد است و همکاران ما در مترو نشان دادند که اگر بخواهند کار کنند؛ می توانند.
وی در پایان اضافه کرد: اگر بتوانیم این معماری را پیش ببریم بسیار زیباتر از طرحی ساده است و نشان می دهد که از این مسیر عبور کرده ایم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: